Gå til hovedindhold

IT::TECH

Træd ind i en verden af teknologiforståelse på børnenes præmisser. Velkommen til vores værksted, hvor børnene får mulighed for at blive digitale skabere og udforske den spændende side af de spil og apps, de allerede kender og elsker. Her handler det om nysgerrighed og legende læring. Vores værksted drives af Corneliius, der udover at være pædagog er en ægte tech-nørd (med briller 😉).

Velkommen til IT::TECH – et værksted, hvor børnenes nysgerrighed og kreativitet møder den fascinerende verden af teknologi. Her hos IT::TECH inviterer vi børn til at blive digitale skabere, dykke ned i de spil og apps, de elsker, og udforske teknologiens magi på deres egne præmisser. Drevet af Corneliius, en passioneret pædagog og ægte tech-nørd, er vores værksted et sted, hvor læring sker gennem leg, opdagelse og samarbejde.

I IT::TECH værkstedet tror vi på, at læring er en rejse, der bedst foregår i et miljø, hvor børn kan interagere, dele og vokse sammen. Inspireret af David B. Clarkes "Four-Stage Model of Peer-to-Peer Learning in the Context of Technology" (Clark, 2015), har vi skabt et rum, hvor børnene kan udvikle deres digitale færdigheder og teknologiforståelse gennem fire integrerede stadier: socialisering, videndeling, kollektiv innovation og selvstyret læring.

Vores aktiviteter spænder bredt – fra leg med kunstig intelligens og udvikling af spil i Roblox Studio og Unreal Engine, til 3D-modellering i Blender og avanceret billedbehandling i Photoshop. Børnene får også chancen for at dykke ned i musikproduktion, samle deres egen robot og endda bygge en PC fra bunden. Hver aktivitet er designet til at fremme samarbejde og kreativ tænkning, nøglekomponenter i effektiv læring (O'Malley & Scanlon, 2018).

I hjertet af IT::TECH står Corneliius, vores dedikerede pædagog og IT-underviser, som med sin baggrund fra Aalborg Universitet bringer en dyb forståelse for, hvordan teknologi og læring kan flettes sammen. Hans tilgang er at guide børnene gennem deres læringsrejse, fra de første skridt i socialisering og netværksdannelse, over videndeling og samarbejde, til de når punktet, hvor de selvstændigt kan udforske og skabe med teknologien (Hsi, 2007).

Hos IT::TECH værkstedet er vi ikke kun fokuserede på at lære børnene om teknologi, men også på at lære dem, hvordan man lærer. Vi tror på, at børnene bedst udvikler sig, når de er aktive deltagere i deres egen læringsproces – en proces, der styrkes gennem selvstyret læring og autonomi (Zimmerman, 2002). Vores mål er at udstyre børnene med de færdigheder og den selvtillid, de behøver for at navigere og forme den digitale fremtid.

Vi glæder os til at byde jer velkommen i IT::TECH værkstedet, hvor teknologiforståelse og sjov læring går hånd i hånd. Kom og oplev, hvordan vi sammen kan udforske og skabe med teknologien!

Referencer:

- Clark, D. B. (2015). Peer-to-Peer Learning and the Digital Age. In Advances in Technology and Learning. Springer.

- Hsi, S. (2007). The Generation of Collective Knowledge and Social Capital. Journal of the Learning Sciences

- O'Malley, C., & Scanlon, E. (2018). Collaborative Learning with Technology. Journal of Computer Assisted Learning

- Zimmerman, B. J. (2002). Becoming a Self-Regulated Learner: An Overview. Theory Into Practice